05 Mayıs 2010

Belki çok yakın...

Günlük hayatın olağan ritmine dönüldüğünde 2 blok ötedeki veterinere uğruyorum. İçerde temizlik gibi işlerle meşgul bir bey. Ona “bir kedi yavrusu kaybetmiş olabilir misiniz?” dediğimde şaşırıyor. Buna alışık olmadığı apaçık ortada. Doğru ya genelde veterinerler hayvan kaybetmezler, tersine onlara hayvan bırakılır bol bol. Ben de biraz bu sebepten şaşırtmacalı başladım diyaloğumuza. Bu bey, belli ki pek istismara uğramış yufka yüreğini gizlemeye çalışan çatık bir yüz ifadesi takınmış durumda. Ama yılmaya niyetim yok. Çok kısa olarak bir yavruyu geçen akşam araba motorundan kurtardığımızı söylediğimde; iyice şaşırarak, “biz çıkardık onu” diyor. Bu kez ben şaşırıyorum. Sonunda anlaşılan o ki, söz konusu olan kediden 2 tane var! Belki de art arda parketmiş arabaların motorlarından, birbirimizden habersiz bu kedi yavrularını çıkarmışız; onlar gündüz, biz akşam. Belki de aynı arabadaydılar, kimbilir.
Her neyse. Bizimki apartmanın giriş kapısı camına boşuna atlamıyor, boşuna çağırmıyormuş. Kardeşi varmış az ötede. Veterinerden mutlaka birbirlerinin sesini işitiyorlardı. Şimdi bu adamcağız pek de bizimkini oraya almayı istemiyor. Haklı. O kadar çok kedi var ki sokaktan oraya bırakılmış. Ne yapacaklar onları? Sormadan söylüyor. “bize bunları getiriyorlar, tedavi edip ‘ortam’larına bırakıyoruz.” Yani sokağa. Pek de yuva bulabildikleri olmuyor. Yalvarmalarım sonucunda, bizimkini kardeşiyle aynı sepete koyuyoruz. En azından miyavlamaları kesilsin. Bunlar basbayağı ikiz; aynı lekeler, aynı bakışlar, ikisi de erkek. Ben bizimkine yuva bulma araştırmalarıma devam edeceğime ikna ediyorum adamcağızı. –keşke ikisine de bulabilsem.- Söylediğine göre, diğeri de devamlı miyavlamaktaymış. Kardeşi yanına geldikten sonra o da sustu.
Şimdi bu vaka henüz mutlu sona ulaşmadıysa bile en azından iki kardeş beraber birazcık daha rahatlar. Ancak basbayağı bir kedi taşıma sepeti içinde (küçük bir bisküvi kolisi kadar bir şey) olduklarından hareket edemiyorlar.
Bekliyorum. O kadar çok insana duyuruyorum bunu. Henüz çıt çıkmadı. Umarım bu geçici bir sağırlıktır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder